Assalamualaikum..Selamat Datang Ke LAMAN BLOG Saya...Terima Kasih Kerana Anda Sudi Melayari LAMAN BLOG Saya...Semoga Allah Memberkati Anda. Amin...

Friday 28 December 2012

Hijrahku...

Bermulanya dari sini...



kepada sahabatku Marziah Mohamad Saad..
Syukran jazilan sebab berikan lagu ini kpd saya.
Lagu ni amat bermakna..
dan menusuk ke jiwa..   =)


Bersyukur sgt dipertemukan dgn awk...
Perkenalan kita semasa berpraktikum..
walaupun singkat..
telah membuka mata dan hati saya.. 
untuk menjadi seorang hawa yg lebih baik dan solehah.


Bukan itu aje..
rajin juga baca2 buku dan post Islamic di fb selama ni..


Dulu..
Saya jahil..
Always leka..
Tak jaga aurat pemakaian..tak jaga batas pergaulan..
pakai gelang kaki..
semuanya siapa yang tanggung dosa saya??









yep.. hati kena ikhlas dan kuat...
bukan kena tunggu sampai seru..
dari terbuka ---> tertutup
dari pendek ---> labuh
dari ketat ---> longgar






Alhamdulillah.. 
bersyukur juga kpd-Mu Ya Allah SWT
sudah sampai masanya..
dengan lafaz bismillah...




Allah knows what we had sacrificed throughout our journey in our life. Different people with different sacrifice. Allah notices. Allah evaluates. Allah cares in His own ways. 
p/s; What we need to do is; to keep on sacrificing something good in order to gain something even better in the future for the sake of our religion, ummah, family and ourselves. 
Insya Allah!






No comments:

Post a Comment